Amikor az ember egy nagy társasjátékos délutánt tervez és végre befut mindenki, akkor egyszerűen nincs szive rögtön egy bonyolult stratégiai játék szabályait megtanítani a többieknek, vagy ha már tudják, akkor is nagy lelkierő kell ahhoz, hogy az ember hipp-hopp egy Caylus nehézségű játékban találja magát. Na erre találták ki az úgynevezett "bevezető" játékokat. A bevezető játék legfőbb ismérve, hogy egy parti maximum fél órás és a szabályok meximum öt perc alatt megérthetőek. Amikor először szembetalálkoztam a Heimlich & Co.-val, tudtam, hogy ez a leehtő legjobb bevezető játék, ráadásul még az Év Játéka díjat is elnyerte 1986-ban, így azóta is bátran veszem elő egy-egy hosszúnak igérkező, játékos nap indításához.
A játék felépítése nagyon triviális: Van egy utca, amiben van 12 ház. Minden házon van egy szám, nullától tízig, valamint egy romos épület, amin minusz kettő olvasható. Ebbe az utcába jönnek a kémek a világ minden tájáról, hogy megszerezzék az egyik házban lévő széfben elrejtett, szigorúan titkos iratokat. A Kémek színes bábúi körbe-körbe lépkednek az utcában, majd amikor valamelyikük a széfre lép, akkor mindegyik kém annyi pontot kap, ahányas házon áll. Egyszerűen hangzik, ugye? Mert az is. De itt van még egy csavar. Senki sem tudja, hogy a többiek milyen színű bábúval vannak, ugyanis mindenki léphet mindegyik bábuval! A játék igazi trükkje az inkognitónk megörzésében és a többiek személyazonosságának megfejtésében rejlik. Az ember igyekszik minél több ponthoz jutatnia magát és a feltételezett elenfeleit pedig minél kevesebbhez. Ha a játék végére rájövünk, hogy ellenfeleink milyen szinű kém bőrébe bújtak, akkor ezért az információért plusz pontokat kaphatunk, ami a végén akár az egész játék állását átformálhatja.
Kár csépelni a szót, ha az ember kipróbálja, rögtön ráérez az ízére, főleg ha többen szállnak be a partiba. Gyanakvás, blöffőlés, taktikázás... ha mindez elegendő ahhoz, hogy az ember belelendüljön a játékba, akkor a Heimlich & Co.-nál jobbat nem is választhatunk!
Utolsó kommentek